söndag 22 januari 2017

Hallå fölungarna!

Går här och funderar på om där är några föl i magen på Erin och Burberry. Är det en fölmage eller är de bara tjocka? 😌



De är runt 200-210 dygn nu och jag är så nyfiken. Jag valde att inte göra något ultraljud och det finns flera anledningar till det. Min husveterinär vill inte göra det då hon tycker att hon har för kraftiga armar till de små minisarna. Ett alternativ skulle då vara att köra ganska långt för att göra det. Det innebär också en hel del risker med ultraljud och det vill jag undvika.

Istället fick min veterinär ta blodprov på prinsessorna efter 120 dygn. Det blodprovet visar även om det finns levande föl i magen. Enligt blodprov ska det finnas det 😊.

Burberry som har haft flera föl ser alltid lite dräktig ut. Hon har liksom en lite hängande mage. Men nu tycker jag allt att den börjar anta en lite rundare form. Svårt att säga om Erins mage är en fölmage, hon har extremt lång päls så man ser inga konturer.



Idag hade jag kvällspyssel med hela gänget. Jag passade på att i lugn och ro sitta och hålla handen under magen, en liten bit framför juvret...och ja...jag tror minsann att jag kände små puffar! 💗 Det var inte magkurr och inte sådana rörelser som blir när de äter. Jag satt kvar ganska länge och kände puffarna ett par gånger på båda sidor. In med Erin och ut med Burberry..och ja...samma här! Små puffar efter en stund 💗. Jag hoppas att det var de små fölen som gav sig till känna. Håll tummarna för det!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar