fredag 20 januari 2017

Valpplaner

Så har äntligen Atla börjat löpa. Jag har också tagit beslutet att ta valpar på henne denna gång. Det har inte varit ett lätt beslut, många tankar fram och tillbaka. Framför allt har tankarna snurrat kring tänk om det händer Atla något. Jag har också funderat mycket på om jag kan det här med att ha valpar! Men alla har ju varit nybörjare någon gång och jag har ett riktigt bra nätverk omkring mig. Jag har lyckan att Nathalie har ett flexibelt jobb så hon kommer att kunna hjälpa mig när det behövs. 

Efter att beslutet togs känns det jättebra och jag är glad över mitt beslut. Nu längtar jag tills det är dags för parning och jag ber er alla att hålla tummarna för att det blir valpar. 

För att få koll på när det är dags tar jag progesterontest hos Dusan på djursjukhuset i Malmö. Hittills har Atla tagit två blodprov och ett tredje tas på måndag förmiddag. Troligtvis blir det dags för parning i slutet på nästa vecka.





Vem är hanen då? 

För två år sedan träffade jag och Atla den ljuvligaste hane man kan tänka sig. Han var som en sagohund! Så vacker och mild, men maskulin och ståtlig. Det är nu han som ska få äran att bli pappa till Atlas första kull. Bilden visar första mötet på Malmö internationella utställning där Atla blev BIR.


Atla och Istjarnar Jökull 💗💗

1 kommentar:

  1. Åh, men gud! Vilken vacker hane!! Attans att man inte ska ha hund det här året, annars hade jag lätt satt upp mig på intresselista här! Får drömma vidare så länge. :)

    SvaraRadera