söndag 29 januari 2017

Parningsdags!

Atla och Jökull har haft sitt kärleksmöte! Vilken underbar hund han är Jökull 💙 En riktig gentleman!

I måndags var vi hos Ducan på djursjukhuset i Malmö för ett tredje blodprov. Ducan räknade ut att bästa tillfället för parning var onsdag förmiddag och torsdag eftermiddag. Vi, jag och Nathalie, gav oss iväg mot Köpenhamn onsdag morgon, fulla av förväntan och lite nervositet. Jag är ju nybörjare på hunduppfödning men väldigt påläst 😉. Tror att jag läst allt man kan hitta...

Efter ca 50 minuter var vi framme och där stod världens finaste Jökull och väntade på Atla 💓



Efter lite spring, bus och pussande, ca 1 minut 🙈 var de båda redo och parningen var ett faktum! Jag, Fridrika och Nathalie stod och diskuterade om vi skulle ta en kaffe medans hundarna lärde känna varandra, men när vi vände oss om var det redan dags. Hundarna bestämde helt själva och vi stod fascinerade av naturens gång. Inga problem och en lyckad parning med hängning. Atla som aldrig varit med om detta tidigare såg lite frågande ut men Jökull såg till att det blev en fin upplevelse. Många små pussar på nosen, lugnt, tryggt och kärleksfullt.

När hundarna var klara lekte och busade de och vi fikade. Jökull har det underbart i sitt hus. Han kan springa ut och in genom en hundlucka och det lärde han snabbt Atla.💞

Vi tog en fika och njöt av våra fantastiska underbara kärleksfulla hundar.

Lite senare åkte vi iväg till en plats där hundarna kunde rastas och leka på större yta. En s.k Hundeskov. I Danmark har de sådana platser på många ställen. Inhängande och anpassade för hundar. Jättesmart! Vi hade tur och ingen annan var där! Efter en stund, när vi stod och pratade, tyckte Atla och Jökull att det var dags igen och det blev ännu en lyckad och kärleksfull parning.

 

Mycket nöjda, glada och en fantastisk erfarenhet rikare åkte vi hemåt med en lika glad, nöjd och mallig Atla 💗

Torsdag eftermiddag åkte jag och Atla tillbaka till Jökull som troget och förväntansfullt stod vid sin grind och väntade på sin tjej.



Atla, som hade pipit och gnällt sedan vi körde på Öresundsbron, flög ut till sin älsklingsJökull 🐶🐾
De sprang runt huset i full fart och jag mötte upp dem på andra sidan. Då var parningen redan igång! 😊 Fridrika hann knappt komma ut! Underbara hundar som fixar själva, så lugnt och fint! Efteråt tog vi en svensk fika innan vi gav oss iväg till en annan hundeskov.



Det var mörkt ute men efter en härlig runda tyckte Jökull och Atla att det var dags för parning igen! 💏

Jag är så glad och tacksam för att jag fick tips om Ducan på Malmö Djursjukhus. Han är känd för att nästan på minuten säga när det är dags för parning. Det var ingen tvekan om att Atla var redo! Nu återstår några veckors väntan innan vi vet om det blir några valpar. Håll tummarna! ✊

Jag vill rikta ett stort och varmt TACK till Jökull och Fridrika som gjorde upplevelsen för såväl Atla som mig kärleksfull, trygg och proffsig 💞💞💞 Ni är våra goa goa vänner för livet! Love you! 😘

True love Jökull💓Atla








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar